.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
جهت اطلاع جمهوری اسلامی 5 شنبه

**جامعه مدرسين حوزه علميه قم با ارسال نامه اي به دادستان كل كشور خواستار برخورد قانوني با كساني شد كه به ساحت مرجعيت توهين مي كنند. حجت الاسلام محمودرضا جمشيدي مسئول دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه در قم ضمن ابراز تاسف و محكوم كردن مطالب نوري زاد عليه روحانيت و مرجعيت اظهار داشت : مراجع قم علما و اعضاي جامعه مدرسين به شدت از اين اقدام ناراحت و ناراضي هستند و بر اين اساس دفتر جامعه مدرسين حوزه علميه قم با ارسال نامه اي به دادستان كل كشور به عنوان مدعي العموم اعتراض شديد خود را به مطالب واهي و هتاكانه محمد نوري زاد ابراز داشته و خواستار تعقيب و برخورد قانوني با افرادي شده است كه به بهانه هاي واهي ساحت مقدس مرجعيت را مورد اسائه ادب قرار مي دهند. وي تصريح كرد در نامه دفتر جامعه مدرسين آمده است : امر به معروف و نهي از منكر حق شهروندي هر يك از شهروندان است چه برسد به مرجعيت شيعه و علمايي كه پرچمدار بيداري ملت ما هستند. حجت الاسلام جمشيدي تاكيد كرد : مطالب منتشره توسط آقاي نوري زاد هتاكي به نهاد مرجعيت و روحانيت بود و نبايد كسي از كنار آن به سادگي عبور كند.

**گروهي از دانشجويان ايراني قصد دارند عليه دولت هلند به سبب منع كردن اتباع ايران از تحصيل در رشته هاي مربوط به فن آوري هسته يي اقامه ي دعوي كنند. به گزارش ايسنا روزنامه « فولكسكرانت » چاپ هلند نوشت تعدادي از محققين هلندي روز دوشنبه در دانشگاه آمستردام در اعتراض به ممانعت دولت هلند از تحصيل ايراني ها در رشته هاي مربوط به فن آوري هسته يي تظاهرات كردند. براساس گزارش شبكه خبري پرس تي . وي اين اقدام پس از آن رخ داد كه در مرداد ماه دولت هلند تصميم گرفت كه بايد همه ايراني ها از جمله آنهايي كه شهروند هلند هستند يا اجداد ايراني دارند اما گذرنامه ايراني ندارند از تحصيل در 9 رشته تحصيلي مربوط به مهارت هاي هسته يي منع شوند . معترضان يك نسخه از بند 11 قانون اساسي هلند را به رونال پلاشترك وزير آموزش اين كشور كه در مراسم آغاز سال تحصيلي جديد سخنراني مي كرد تحويل دادند. اين گروه در بيانيه اي اعلام كرد : اين ممنوعيت قانون اساسي فرانسه و معاهدات بين المللي مختلفي را نقض مي كند. در اين بيانيه هم چنين آمده است : اين ممنوعيت نقض حق تحصيل است . دولت هلند مدعي است كه اين تصميم را در اجراي قطعنامه 1737 شوراي امنيت سازمان ملل عليه ايران اتخاذ كرده است . اين قطعنامه از كشورها مي خواهد مانع از انتقال فن آوري هسته يي به ايران شوند.

**شيخ « حمدبن جاسم بن جبر آل ثاني » نخست وزير و وزير امورخارجه قطر مي گويد : سفر اخير امير قطر به ايران به منظور اطلاع يافتن از تحولات منطقه و چگونگي حفظ ثبات و امنيت خاورميانه و عدم تشديد اوضاع منطقه در زمان حاضر بود. وي با تاكيد بر ضرورت تفاهم بين ايران و شوراي همكاري خليج فارس گفت : امير قطر به اين منظور پيشنهاد داد ايران و شوراي همكاري ديداري با يكديگر ترتيب دهند تا به رايزني براي بررسي راه هاي تفاهم درباره مسائل مهم منطقه بپردازند. شيخ حمد بن جاسم آل ثاني افزود : نشست ايران و كشورهاي خليج فارس كه امير قطر پيشنهاد آن در سطح سران اجلاس شوراي همكاري يا غير از آن را داده نظري است كه در اجلاس شوراي همكاري مورد بررسي قرار مي گيرد. وي اين مطلب را در حاشيه نشست وزراي امور خارجه كشورهاي شوراي همكاري خليج فارس كه روز سه شنبه در جده برگزار شد بيان كرده است .


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.325 seconds.